SMÅGUTTENE VAR NÆRE SEIER MOT SERIELEDEREN

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 14. Feb 2017

Tirsdagens kamp for småguttelaget på Bogstad kunstis ble ulidlig spennende. I komlige brakker gjorde vi de beste forbredelser og var heltente på å kunne vise at vi ikke er noe dårligere enn serielederen. Dagens motstander Røa hadde ikke avgitt poeng hittil i sesongen og hadde sterke 32-13 i målforskjell. Kunne det være mulig å hamle opp mot et slikt godt lag for oss som kommer fra utkant bandyNorge?

Selvfølgelig kan vi det, etter en litt forsiktig og nervøs start og 1-0 til Røa kjapt, våknet vi og tok over kommandoen mot serielederen. Plutselig gikk vi til pause med 4-3 ledelse etter en kjempeomgang. En velfortjent pause ble brukt til å prate om viktigheten av å stå høyt og ikke gi de fart fra egen banehalvdel, det fungere meget bra og vi ledet kampen helt til nest siste spilleminutt. En Røa spiller kommer til skuddmulighet og plasserer ballen perfekt nederst i hjørnet utagbart for alle utespillere og vår keeper og fastsetter sluttresultatet til 5-5. Der og da veldig bittert men ser vi tilbake på kampen og prestasjonen som ble gjort på isen og mot seriemesteren må vi være veldig fornøyde. Vi er eneste lag som har tatt poeng fra de og vi har scoret 5 av deres 18 innslupne mål og kun slept inn 5 mål av deres totale 37 scorede mål. Det bringer oss opp på 4. plass på tabellen kun to poeng bak 2. plassen som er Ready som har og er vår neste og siste motstander denne sesongenKan vi klare 2. plassen?