SMÅGUTTELAGET HAR VÆRT PÅ KRETSLAGSSAMLING PÅ HAMAR

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 30. Okt 2017

Sist helg har småguttelaget vært på kretslagsamling på Hamar. Da Sarpsborg og Hamar er eneste klubb i hvert sitt fylke så har de bestemt seg for å danne et felles kretslag i kretslagsturneringen som skal avvikles i Sarpsborg Januar 2018. Håpet er å samle de beste spillerne fra hver klubb og danne et slagkraftig lag som skal gi kretser som Oslo, Buskerud og Akershus god motstand.

Første samling ble holdt på Hamar hvor det ble trent sammen i Vikingskipet og barmarkstrening på Børstad idrettsplass. Det ble også tid til en treningskamp mellom klubbene hvor Sarpsborg trakk det lengste strået og vant knepent 4-3.

For Sarpsborg sin del ble det en helg med god trening og god tid til sosialt samvær, vi bodde på Hamartoppen i campinghytter. Det å bo i campinghytte uten mor med på tur betyr at man må både rydde, vaske, re opp senger osv som alltid mamma er der å gjør. Lærerikt for de fleste så det ut til.

Spillerene ble evaluert ut fra fysisk form gjennom bla et 12 minutters testløp, ferdighetsøvelser på is med ball og i kamp mot hverandre. Dette har dannet et grunnlag for hvem som er nærmest å få plass på kretslaget som vil hete HEDØST, men alle spillere vil bli fulgt nøye med på de neste ukene i kamp og trening før de får endelig beskjed om de er med videre eller ikke.

Kretslagsturneringen vil foregå i Sarpsborg 14 januar 2018.

Under noen bilder fra helgen