INNSATS ER VIKTIG

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 10. Feb 2018

Fredag kveld var småguttene på tur til Høvik for å spille sesongens nest siste NM kamp. Høvik er en klubb som satser på å bygge et bandylag som spiller god bandy og ikke bygger sine prestasjoner på enkeltmannsprestasjoner. Det betyr at motstanderen må ha ekstremt fokus på å holde plassen sin på banen og gi 100% i hver duell. Det lykkes SBK med,  utrolig utholdenhet og fokus på å tette hver luke ble suksessfaktoren denne kvelden. Høvik kom sjeldent eller nesten aldri til muligheter da vi hele tiden kjempet og kriget på hver kvadratmeter på isen og det var nesten ingen rom for Høvik å gå i. Seieren ble 3-1 til Særpingene, mer rettferdig resultat burde vært 10-1, utallige sjanser som kan katigoriseres som 100% sjanser ble ikke omsatt til mål, stenger og en dyktig keeper gjorde det til en mer spennende kamp en det burde vært. Vi klatrer opp på 2. plass på NM tabellen i vår pulje, Søndag er det Snarøya som er motstander i NM og fortsetter vi trykket vi hadde Fredag skal Snarøya slite.