NESTE SESONGS ALAG BEGYNNER Å TA FORM

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 25. Apr 2018

SBK har blitt enig med Tobias Johansson og Tobbe kommer også sesongen 18/19 og være hovedtrener for klubbens A-lag. Dette var en viktig brikke som har gjort at allerede er flere spillere er klare for neste sesong.

Kenneth er en av spillere som er klare for neste sesong, dette er en hyggelig og viktig signering. Endelig er Kenneth tilbake i klubben vår etter bla. etter spill i Svensk bandy. Dette skaper en trygghet å ha en rutinert og god keeper med videre.

Andreas Torget er en av våre egenproduserte unge spillere som er klar for en ny sesong.

Andreas fikk dessverre store deler av forrige sesong ødelagt grunnet en lyskeskade. De kampene han spillet viste han at han er en god spiller både som back og defensiv midtbane.Han er treningsvillig, og vi er sikker på at Andreas vil ta store skritt neste sesong.

SBK har også sikret seg følgende spillere for sesongen 2018/19:

#1 Thomas Fjellgaard (keeper)

Thomas kom opp på a-laget i fjor der han viste seg som et stort keepertalent! Vi håper også at den fine utviklingskurven fortsetter neste sesong.

#15 Sivert Byvold (forsvar)

Sivet ble fjorårets store overraskelse og ble under oppryksfesten kåret til «årets comet»! Fortsetter Sivert denne utvikling bør en plass på det norske u19 landslaget ikke være langt bort

#79 Max Pherson (midtbane)

Vi er utrolige fornøyde med at Max har valgt å satse videre i eliteserien.... Max var i fjor lagets beste målscorer med sine 35 mål på 11 spilte kamper i 1. divisjon. Vi håper hans fine målform også holder kommende sesong!

#18 Magnus Tuftedal Pettersen(midtbane) Magnus kom inn i laget fra Nordre Sande i fjor. Han fant fort sin naturlige plass i laget. Vi er veldig glade for at Magnus blir med opp i eliteserien.Han har en ekstrem arbeidskapasitet, noe vi trenger.

#99 Emil Øby Olsen(libero) Emil er en meget viktig brikke i forsvarsspillet. Han har tidligere vært med på landslaget, og med en god sesong i eliteserien 18/19, bør han få bli med landslaget til VM i Vänersborg i starten av februar.

#7 Petter Nicolaisen(ytterhalf) Petter startet forrige sesong som spiss endte etter noen kamper ned å spillet ytterhalf. Han spilte meget bra i denne posisjon og vi håper han kan ta ytterligere fremskritt kommende sesongen

#20 Ola Braathe(midtbane) Ola fikk store deler av forrige sesong ødelagt av skader. Han har en ekstrem god skøyteteknikk og fart, noe vi håper på å få nytte av. Vi satser på at Ola holder seg skadefri neste sesong.

#4 Anton Olsson (ytterhalf)

Anton går nå inn i sin niende sesong for SBK siden han flyttet til Sarpsborg fra Vänersborg i 2009. Med Antons signering har vi en meget god pasningsspiller og kanskje en av eliteseriens beste ytterhalfer!?

#10 Mathias Nilsen (spiss)

Mathias er en av våre unggutter født 2000. Han er en av de største talentene i sitt kull og vi har troa på at han i år kommer til å ta store skritt. Han viste også i fjor at han vet hvor målet står og scorte hele 21 mål i 1. divisjon .

SBK jobber i disse dager med flere spillere og håper å signere nye navn i de neste ukene. En god stamme er på plass, noe som gjør at vi allerede kan se lyst på neste sesong.