RØA HERJET MED GUTTELAGET

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 22. Des 2018

Onsdag var Røas guttelag på besøk i Sarpsborg for å spille seriekamp. Røa er NM vinnere i smågutteklassen i fjor og et meget bra lag som spiller veldig bra bandy.

Kampen åpnet bra sett med blå øyne, vi hold følge i målprottokollen takket være to gode frislag av Magnus Brattland som begge endte med mål. Samtidig som vi scoret mål klarte vi å holde formasjonene og tettet igjen hjemover. Første halvtimen av kampen var spennende og vi ga Røa motstand. Røa får i slutten av første omgang to mål etter av vi er litt slurvete i et par avgjørende øyeblikk og lagene går til pause med 4-2 ledelse til Røa.

I andre omgang viser Røa seg frem fra sin beste side og kombinert med slurvete spill og lite trykk fremover av SBK raser målene inn bak SBKs keeper og vi taper 13-2.

Vi taper mot et meget godt lag selv om resultatet blir stygt så er ikke forskjellen så stor. Med litt mer flyt, litt mindre personlige feil så er vi myer nærmere.

Nå er det bare å ta en velfortjent julehvil og lade opp til en hektisk Januar mnd.