GUTTELAGET VELDIG NÆRE SEMIFINALE I SOLBERG CUP

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 15. Feb 2019

Helgen i uke 6 var guttelaget på cup på Solbergbanen. Laget møtte Ullevål (tap 3-2) Stabæk (seier2-1), Mjøndalen (tap 1-0) Solberg (tap5-4) og Drammen (tap 4-0) Laget gjennomførte en meget bra turnering og viste at de kan levere bandymessig bra bandy. Dette ble en opptur i en ellers tøff sesong.  Det at vi vinner over Stabæk som vant bronsje og ledere nesten til slutt mot Solberg som vinner cuppen er et tegn på vi ikke er så langt etter nå vi er på toppnivå og spiller som et lag og har en innsats som det spruter av. Dessverre kom vi ikke til semifinale pga en meget marginal svakere målforskjell enn Stabæk.

Da ble det kamp om 5/6 plassen mot Ullevål som vi dessverre taper fortjent. Virket som motviasjon datt litt bort når vi ikke kunne spille om pallplaseringer og det ble ingen god kamp.

Alt i alt en opptur og en fin turnering som flere bør melde seg på neste år. Må også nevnes at Amund og Tobias Müller ble begge kåret til banens beste i hver sin kamp. Det er gøy og fortjen å vinne slike kåringer, gratulerer gutter.