SEIER MOT ØHIL- GUTTELAGET

Grei seier mot ØHIL

29NovKnut Audun Sørensen , 14 visninger
Ullevål Sarpsborg scoret på 8 av 18 sjanser

Samarbeidslaget tok hjem en forventet borteseier mot ØHIL på Hauger. Det løsnet i 2. omgang etter en 1. omgang med stilling 0 - 3 og liten utteling. Tre fire angrep i andre omgang var rene bandypropaganda. Målscorere i første omgang var Jesper Sagen (11), Martin Killingmo (8) og Ludvig Lyche (2). Ullevål Sarpsborg laget hadde fullstendig dominans med 95 % ballbesittelse, godt samspill i oppbyggingsfasen, men fant ikke riktig ut hvordan man spiller i angrep med dominans og motsander legger seg ned. Resultatet ble litt for mange lange og dype vendinger hjem og omstarter uten at dette lurte motstander frem på banen.Ola Tenge (6) og Ludvig Lyche (2) hadde noen hederlige forsøk på føser over motstanders forsvarsbuss. I motsetning til Solbergkampens 2. omgang fikk vi ikke samme friksjonsfrie flyt og klikk klakk pasninger. i selve avslutningsfasen. Konsentrasjonen var lav og pasningene føyet seg ikke inn i medspilleres naturlige buer. I andre omgang løsnet det noe. Laurits Audun Sørensen (15) satte 2 mål på 2 minutter etter corner og sololøp. Ludvig Lyche (2) la på sitt andre mål for dagen med sololøp. Sarpingene ville også score og Lodve Thorsen (10) og Ola Braathe noterte ett mål hver før fløyta blåste av kampen. Det var til tider svært godt i 2. omgang med flotte samspill. Men også i andre omgang slet vi til tider med riktige valg i avslutningsfasen.