ANTON ER FORNØYD…..

Postet av Hege Paulsen den 27. Feb 2015

Sesongen er over: SBKs spillende trener Anton Olsson er fornøyd med sesongen. Han mener en sjetteplass i serien og semifinale i sluttspillet er bra ut fra forutsetningene.Foto: Thomas Andersen

Trener Anton Olsson er fornøyd med SBK-laget

Sarpsborg Bandyklubb har hatt en god sesong ut fra forutsetningene. Det mener trener Anton Olsson.Pål André KarlsenPål Andre KarlsenProfil E-post
Sesongen er over for SBK etter at de onsdag kveld tapte sin tredje strake kamp i NM-semifinalen mot Stabæk. Seriemesteren vant til slutt hele 11–3 etter at SBK raknet mot slutten.

– Vi har det tungt nå rett etter kampen, men det går forhåpentligvis snart over. Sesongen har gått bedre enn det vi trodde på forhånd. Da må vi være fornøyd med, sier Anton Olsson.

God utvikling

SBK mistet flere eldre og rutinerte spillere i fjor sommer. Denne sesongen har de spilt inn flere lokale unggutter på A-laget framfor å hente nye spillere fra Sverige. Flere av ungguttene har utviklet seg bra og klubben havnet på sjetteplass på tabellen i eliteserien.

LES OGSÅ: Over og ut for SBK

– Jeg er fornøyd med seriespillet. Vi kunne kanskje tatt enda noen flere poeng, men slik er det alltid. Alt i alt er jeg fornøyd, sier han.
I kvartfinalen vant SBK to strake kamper mot Ullevål.
– Kvartfinalene mot Ullevål var veldig gode. Da gjorde vi mye bra spillemessig, sier han.

Tynn stall

SBK har slitt med en tynn stall.

– Vi ha vært uheldige med skader i vinter. Heldigvis har flere av klubbens eldre spillere stilt opp, selv om de egentlig har lagt opp. Det er kjedelig å få mange skader når vi har en så tynn tropp, sier Olsson.

LES OGSÅ: En bandylegende takker for seg

Han synes SBK gjorde en godkjent innsats i semifinaleserien mot Stabæk selv om det ble et par stygge tap.

– Jeg føler vi spiller jevnt med Stabæk i 60–70 minutter i den første kampen. Det var jevnt i hele oppgjøret på Stadion på mandag og i dag er det også jevnspilt i 60–70 minutter før det rakner litt på slutten.

– Jeg synes vi har levert en ganske bra semifinale mot Stabæk. Vi må huske at vi møter Norges beste lag, sier han.

Les mer om: Sport Bandy Sarpsborg BK