SMÅGUTT MED PANGÅPNING PÅ ÅRETS SESONG

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 19. Nov 2017

Småguttelaget har aldri trent mer før en sesong enn det de har gjort før denne sesongen. Et par spente trenere og 12 klare gutter var klare for å endelig vise at trening gir framgang. Og jaggu har det virket, for en start på sesongen det ble. Dommeren hadde knapt blåst i gang kampen mellom Ullevål og SBK på Bergbanen før det stod 1-0 til Sarpingene. Det var ingen tvil om spillerne ville vise seg frem som lag. Første kvarteret var knallgod bandy både med tanke på tempo og spill, naturlig nok sloknet vi litt mot slutten av omgangen da vi kun hadde en innbytter denne kampen. 10 mål ble scoret i første omgang 6 til Sarpsborg og 4 til Ullevål. Etter en velfortjent hvil i pausen gikk gutta ut igjen og spilte bra bandy og kontrolerer inn til seier 10-5. Til å være første kamp for sesongen var det mye bra og ta med seg og noen småting en må terpe litt mer på, men at den fysiske formen har bedret seg hos hele laget er det ingen tvil om. Trening gir resultater. Laget holdt tempo oppe hele kampen og det lover bra for en kompakt og hard sesong. VI tar med oss 2 poeng og er da med å kjemper videre i NM hvor Ready er motstander førstkommende søndag på Stadion.