SMÅGUTTELAGET UTEN POENG

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 7. Des 2017

Småguttelaget har nå kommet i gang med serien og har spilt kamper mot Ready 2 og Røa. I seriesystemet spiller de mot de antatt beste lagene og vi er forbredt på god motstand. Det knyttes alltid litt spenning opp mot de første kampene i serien på hvor står vi i år opp mot de andre lagene. Både Ready og Røa har gode ungdomsavdelinger og har tidligere år vært vanskelig å vinne over. Denne sesongen ble det ingen endring på det i de første kampene, vi tapte 6-2 mot Røa og 5-2 mot Ready 2. Tross tap så er det store endringer i det unge SBK laget, mer spillende lag, høyere tempo og bedre utholdenhet. Avstanden til de beste har krympet og treningsiveren som er lagt ned i sommer og frem til nå viser resultater. Håper det skaper motivasjon og at vi kan fortsette den fine fremgangen og bli et lag som også vinner mot de bedre lagene i Norge, vi er nå nærme. En spennende sesong er i gang og onsdag drar vi til Gressbanen for å måle krefter mot Ready, kanskje sesongens første poeng kommer?