SMÅGUTTELAGET TILBAKE PÅ VINNERSPORET

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 13. Des 2017

Endelig kom sesongens første seier i serien.

Onsdag kveld var det Ready som var motstander i interkretserien for smågutt. Gressbanen var blitt snøbanen og banemanskapet gjorde en kjempejobb med å få bort snø, men det lavet ned de første 10 minuttene noe som gjorde at banen ble hvit av snø hele kampen. Men snø må man regne med når man driver med bandy.

Denne kvelden var beskjeden før kamp kort og enkel, Hold plassen din og heng med hvis de kommer med soloraid mot oss. Det fungerte veldig bra de første 20 minuttene, vi jobbet kompakt og godt som lag og var meget giftige fremover når muligheten bydde seg. 4-0 stod det til oss før vi slapp inn et mål rett før pause og vi gikk til hvilen med en komfortabel 4-1 ledelse. Ready har gode enkeltspillere og er meget giftige på kontringer, det fikk vi erfare i førsten av 2. omgang plutselig var det 4-3. Etter en time out ble vi enige om at vi gikk tilbake til planen og holdt plassen våre og kriget som et lag, det fungerte meget bra og vi ror i land seieren og vinner fortjent 5-3.

Oppsummert så er vi veldig fornøyd med laginnsatsen, vi er blitt et bra bandylag og jobber som et lag som vil bli styrken vår fremover. Og at vi har en keeper som redder straffe, stopper en 100% sjanse på resultatet 4-3. Et forsvar som hele tiden kriger ballen ut fra forsvar og er først på de fleste baller, at vi har en midtbane med fart og blikk, og et angrep som hele tiden terroriserer forsvaret til motstanderen ja da blir det seier.

Fortsetter vi slik kan det bli gøy å se på småguttebandy fremover med Særpeøyne