SMÅGUTTENE STORSPILTE

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 28. Jan 2018

Søndag klokken 1300 er tradisjonelt eliteseriekamp tid på Sarpsborg kunstis. Så lenge Alaget vårt har eliteseriepause denne sesongen var det smågutt som var heldige å få denne tiden tildelt i dag. Og jaggu tok de vare på tiden og viste seg verdig tidspunktet. At det er storklubben Solberg som står på andre siden av banene gjør det ekstra artig. SBK - Solberg Søndag klokken 1300 med ca 60 tilskuere på en småguttekamp med sol og blank is gjør at det kriblet litt ekstra under hjelmene ute på isen.

Første omgang startet bra godt trøkk og fokuserte små sarpinger viste seg frem og ledet fortjent 2-0 før Solberg kom inn i kampen ved to scoringer på corner. En god førsteomgang hvor lagene går til pause med 2-2 på resultattavlen. Et litt nervøst publikum var spendt på hvordan utfallet av kampen vil bli, vi har jo ikke klart å spille to gode omganger hittil i sesongen.

Men slapp av småguttene hadde bestemt seg for at søndag klokken 1300 er eliteserietid og da står man på hele kampen og viser ære på tidspunktet med bandy i eliterserieklasse. Første omgang var både god og bra, mens andre omgang var rett og slett tilnærmet perfekt. Høyt tempo. bra spill offensivt og deffensivt, rett og slett en nytelse og se på. Andre omgang ender 3-1 i vår favør og vi vinner kampen 5-3. Takk til en stødig keeper, solid forsvar, hardtjobbende midtbane og giftig angrep. Dere gjør Sarpsborg stolte på en slik dag som i dag.

Det er slike dager vi drømmer om når vi svetter rundt sammen med tunefluer i varteigskogen, kjører motbakkeløp i dumpa, bakkedrag i lysløypa, spensthopp, utallige armhevninger og sitt upps. Det gir resultater og det er verdt det.