TØFF START PÅ SESONGEN FOR GUTTELAGET

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 14. Des 2018

Guttelaget har fått en tøff start på sesongen. 4 kamper og 4 tap er fasiten.

Sesongens første kamp var hjemme mot Ready, her ble det tap med 7-2.

Kamp nr 2 ble spilt mot Hauger/Haslum på bortebane. Her hold SBK følge med motstanderen i 60 minutter, men med kun en innbytter ble det tøft og en jevn kamp ender med tap 8-5. En kamp vi kommer under og som vi snur til ledelse før Hauger/Haslum avgjør og vinner. Perfekte forhold og en bra kamp og kanskje lagets beste prestasjon ser vi i første omgang.

Mandag 3. Desember møter vi Stabæk hjemme, hele dagen regner det mye og kampen starter på en meget våt bane, Stabæk viser at de kan takle disse forholdene best og leder komfortabelt etter første omgang. Andre omgang gir regnet seg og isen er igjen klar for normal bandy, men det er tøft å hente igjen Stabæk som er et godt lag og vi taper til slutt 8-2.

Fredag 7 desember møter vi Øvrevoll/Hosle borte i en kamp vi har store forventninger til og guttene er klare for å vise seg frem og ta sesongens første seier. Dessverre laver snøen ned og kampen blir preget av vanskelige spilleforhold og 3 omganger. En kamp som vipper hele veien og begge lag kriger bra. Dessverre for SBK blir det hjemmelaget som strekker det lengste strået i snøværet og vinner 4-3.

Førstkommende onsdag kommer Røa på besøk. En tøff mostander som spiller meget god bandy, kan vi komme opp på toppnivå å slå Røa? svaret får du hvis du møter opp på Sarpsborg kunstis kl 1830

Tross 4 tap  er ikke dette en stor nedtur. Vi består i hovedsak av førsteårs guttespillere og møter lag som har en større andel andre års guttespillere med seg. Til tider spiller vi meget bra bandy og viser at når vi er på toppnivå av det vi vet vi kan henger vi meget godt med.