STANG UT OG MARGINER AVGJØR

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 20. Jan 2019

Guttelaget har spilt to kamper i helgen. Lørdag var det Høvik borte og søndag Ullern/Snarøya hjemme.

Begge kampene viser vi at vi henger godt med i banespillet. Første omgang mot Høvik gir vi bort 3 mål pga slurvete pasningsspill, det gjør at vi må jage for å komme ajour i målprotokollen, det gjør vi og tross at vi ligger under 4-1 til pause henter vi opp til 4-3 og har flere gode muligheter til å gå forbi Høvik i målprotokollen, men stolper og utur gjør at vi ikke får ballen i mål, og så skjer det som dessverre har skjedd for ofte denne seongen Høvik får et heldig mål på slutten og vi taper 5-3. Kampen mot Ullern/Snarøya åpner på verst tenklig måte, gjestene går opp i en 2-0 ledelse og vi må igjen kjempe for å komme ajour med mål. Det gjør vi og det kriges godt og lagene følger hverandre langt ut i andre omgang og på 3-3 har vi flere store målsjanser, men vi får ikke ballen inn og så skjer det igjen Ullern/Snarøya scorer når vi presser og presser og da går luften litt ut av spillerene på slutten og kampen ender 3-6.

Små marginer i verdens raskete idrett, dessverre er ikke marginene på guttelages side denne helgen, men kanskje neste gang.