Ventet i 30 år på noe eget

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 4. Nov 2019

Gleder seg: leder i Sarpsborg bandyklubb Anders Olsson gleder seg til åpningen av klubbrommet på lørdag. Foto:

Sarpsborg bandyklubb var 14 juni 30 år og i alle år har de ventet på noe eget. Endelig får de sitt eget rom på stadion og mer fasiliteter enn noen gang.

Lørdag er det en stor milepæl som ser dagens lys for Sarpsborg bandyklubb. Da skal klubbens eget klubbrom med tilstøtende kjøkken som de deler med Bymisjonen. Dette er noe som har vært etterlengtet for klubben, og de håper på at aktiviteten skal bli enda større.

Første steg

- Det er litt spesielt å sitte her i dette lokalet å vite at det er vi som skal disponere. Dette blir viktig for mange både bandyspillere, skøytegåere og andre, mener leder i Sarpsborg bandyklubb Anders Olsson.

For 30 år siden så Sarpsborg bandyklubb dagens lys for første gang, etter at de hadde vært en underavdeling av Sarpsborg fotballklubb. Fire år tidligere hadde nærmest Sarpsborg kunstisbane sett dagens lys etter iherdige dugnadsjobbing fra bandy, kunstløp og hurtigløpsfolket.

– Vi har det fint her på Sarpsborg stadion, og etter hvert fått nærmest egne garderober i stadions fasiliteter. Fotballen har etter hvert blitt store, noe som betyr at først får skikkelige forhold etter at sesongen er over. Det er mange som deler på de garderobene som er på stadion, sier Olsson.

Drømmer videre

Lørdag er det klart for å ta i bruk de nye rommene.

– Vi er på det nærmeste ferdig med det som skal gjøres, og det har vært en veldig dugnadsiver i klubben som har gjort at vi blir ferdige til åpningen.

Det er ikke bare bandyklubbens egne medlemmer som skal bruke dette nye flotte rommet.

– Vi ønsker å ha dette åpent så lenge det er åpent på kunstisen. Det er mange som har savnet et sted å varme seg når man enten er med noen som går på skøyter eller gjør det selv. Foreldre som er med barna på bandyskole og treninger, får det langt mer hyggelig framover.

– Hva drømmer du om videre?

– Det er å få egne garderober som vi kan ha vårt utstyr i hele året, samt toaletter og dusjer i tilknytning til dette. Gjerne så nærme kunstisbanen som mulig. Det ville skape et enda bedre miljø for den sporten vi holder på med, sier Anders med drømmende blikk.

Kjøkkenet: Det blir gode muligheter for slag og litt ekstra inntekter når det er oppe. Kjøkkenet er Anders godt fornøyd med. Foto:

Av (Sarpsborg Arbeiderblad)