(Guttelaget) SBK - Stabæk

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 18. Nov 2019

En jevnspilt kamp. Kampen bølger frem og tilbake og det handler mye om å få det første målet. Stabæk er sikre på at de skal gå opp i ledelsen når det er spilt 20 minutter og de får straffe, men SBKs keeper Tobias Müller redder på mesterlig vis. En jevnspilt kamp ser ut til å gå til pause uten mål, men etter 26 minutter går Stabæk opp i ledelsen. Etter 36 minutter dobler de, før Magnus Brattland klinker ballen oppe i nettaket og lagene går til pause med 2-1 i Stabæks favør. Andre omgang preges av litt mer slitne SBK spillere og Stabæk øker fort til 4-1 før SBK kommer inn flytsonen og reduserer 2 ganger ved Carsten og Magnus. Når vi tror vi har grepet om kampen så gjør vi noen slurvete småting som Stabæk straffer oss hardt for. De scorer 2 til før kampen er slutt og vinner til slutt 6-3 mot et guttelag som tar steg spillemessig men må bli litt flinkere med pasninger og råere i angrep.