STORSPILL I MOSKVA….

Postet av Hege Paulsen den 13. Des 2014

Dynamo Moskva - Ullevål Sarpsborg 7-4

12DesKnut Audun Sørensen , 46 visninger
Ullevåls 98 gutter gjorde en heltedådig innsats mot det russiske storlaget Dynamo Moskva

Moskva,

‎1. Omgang 3-2 (30 min)

2. Omgang 4-2 (45 min)

Mål av Ullevål Sarpsborg: Ola C. Braathe (1), Jesper Sagen (1), Lodve Thorsen (1), og Jonatan Søberg Wiede (1).

Troligvis den beste kamp av 98 laget noensinne. Dette var internasjonal 98 klasse. Tydelig inspirert av superliga matchen gikk laget på banen og spilte russisk bandy. Offensiv og underholdene bandy som høstet ros fra rutinerte landslagsspillere fra begge land. Frem på banen, korte pasninger, veggspill i tette rom, individuelle prestasjoner av alle. Ingen formålsløse vendinger.‎ Fenomenal første og andre styring og kontante smell i tredje ledd. Tett og kompakt forsvar av alle. Antall feil ble redusert, men de få som kom ble straffet umiddelbart ned baklengs mål. Sånn er det i Russland.

Det var så mye å glede seg over at denne kampen var verdt alle dugnader og hele reisen og mammas sparepenger. Stemningen mellom lagene var god, tross språkskille og hardt, men fair spill. Dommerne var gode og blåser raskere enn hjemme. Det ga oss litt motbakke.

Gjestfriheten er helt fantastisk.‎ Moskva en opplevelse..

Ullevål Sarpsborg gikk freidig opp i 2-0 ledelse, noe som overrasket moskovittene. ‎En billig straffe og litt lite kontant forsvars spill ga 3 baklengs mål.

I andre omgang gikk det norske laget nok en gang til angrep som ga 2 mål. Til slutt hadde ikke Dynamo annen mulighet enn å la de tre stjernene ‎kjøre løpet for hjemmelaget.

97 spiller Daniel Varetin sønn av Dynamos landslags stjerne Alexander, klarte i samspill med de to øvrige fartsdenomene, å få ytterligere to straffer. Ullevål ga ikke opp, men hadde stang ut med en pussig dommeravgjørelser som ga annullert må. Skudd i tverrliggeren osv. Russerne kommentarer var at med mer bestemte avslutninger kunne det norske laget faktisk vunnet. Det gjorde de ikke, men det er nesten likegyldig. Der var så mye bra fredag kveld i Krylatskoye at alle går nå fornøyd i seng.

Søndag kl 11.30 lokal tid (‎ 09.30 Oslo tid) blir det ny kamp.

Knut