SEIER……….

Postet av Hege Paulsen den 14. Des 2014

Dynamo Moskva - Ullevål/Sarpsborg 4-6

Moskva,

Krylatskoye søndag 14 desember, ( ikke 1.4)

Bandy: Norsk bandy lag vant over Dynamo Moskva.

Sluttresultat: 4-6

1. Omgang: 0-4

2. Omgang: 4-2

0-1: Emil Engelstad Moghaddam assist Jonatan Søberg Wiede

0-2: Ola C. Braathe, Jonatan Søberg Wiede

0-3: Jonatan Søberg Wiede‎. Assist Andreas Adler Olsen

0-4: Ola C. Braathe, assist Jonatan Søberg Wiede

1-4: Danil Tiukavin

1-5: Andreas Adler Olsen (corner)

2-5: Danil Tiukavin

2-6: Sondre Fredrik Høydahl, assist Jesper Sagen

3-6: Danil Tiukavin

4-6: Alexander Kataev

‎Det norske laget sjokkåpnet mot moskovittene. Emil Moghaddam åpnet med 0-1. Jonatan server to assist til Ola Braathe og scoret ytterligere 1 mål. Dynamo ble tatt på sengen av åpnings seansen. Nordmennenes la deretter om til sterk defensiv. 1, 2 styring og utfallene var like gode som i fredagens kamp. Niels Arnseth Hvidsten hindret en rekke mål. Gutta beit seg fast. Med oppholdende forsvar maktet nordmennene å beholde ledelsen 0-4 hele omgangen‎. Dette var glitrende coaching av Trygve Moe og Thomas Sagen.

Russerne smalt tilbake i 2. Omgang. Med sine fire 97 spillere ledet an av Danil Tiukavin ( som trener med Dynamos A lag og er sønn av Alexander på det russiske landslaget) fikk defensiven kjørt seg. Men dette gjorde Dynamos forsvar mer sårbare. For hvert mål Tiukavin scoret parerete nordmennene ned mål. Til slutt røyner det på for gjestene. Men heldigvis maktet ikke russerne å sette ballen i alle avslutningene. Det er som Espen Johansen sier om Chri Smerkerud: "det er lov til å ha god keeper"

Tilropene fra hjemme publikum , som ble oversatt av vår tolk, var typisk i 1. Omgang: "Hvis dere ikke kan slå Nordmenn må dere trene mer!" utover i 2. Omgang ble tilropene:" "hvis dere ikke kan holde følge med - se på dem å lær!"

Time out hjalp på svært slitne nordmenn. De løftet det siste de hadde og holdt ut 2. Omgang. Da fløyta blåste av hadde sto det 4-6. Et norsk guttelag hadde vunnet i VM arenaen Krylatskoye .

Moskva søndag den 14 desember 2014 blir neppe glemt i klubbhusene i Sarpsborg og Bergbanen på mange mange år.

‎Knut