DENNE HELGEN VAR MAGISK OG VIL BLI HUSKET I LANG TID

Postet av Steinar Jacobsen den 7. Mar 2016

Sesongens eventyr for lillegutt/knøtt er vel gjennomført. Helgen 4-6 mars har 03/04 og 05 gjengen vært på bandytur til Vänersborg.Takket være et utrolig bra opplegg laget av IFK Vänersborgs Johan Andersson.

Fredagen gikk med til å ”henge” på Hotellet og en tur på Pizzaresturant med spillere og foreldre.

Lørdag morgen klokken 0700 var det klart for frokost, var nesten litt rart å se 16 stk 12/13 åringer være så raskt oppe så tidlig på en lørdag. Klokken 0800 ventet Vaënersborgs U12 lag og magiske Vänersborg Arena på oss. En time på is med masse skøyteaktivitet ble gjennomført sammen med Svenskene. Deretter ventet en time med brytetrening og sirkeltrening i en idrettshall ved siden av ishallen. Svenskene stilte opp med egen brytetrener og turntrener, som ga oss en veldig gøy og krevende time med fysisk aktivitet. Deretter var det en 10 minutters gåtur til QualityHotellet i Vänersborg hvor det var bestilt lunch, guttene fikk ekte Svensk varmmat. Fiskepinner og kokte poteter stod på menyen, god og næringsrik kost. Etter Lunch hadde Johan en time med teori hvor temaet var fra 7er bandy til 11er bandy, faglig bra opplegg med mye god læring både for spillere og trenere. Etter en teoritime er det viktig med ”friminutt”. Da fikk vi omvisning i IFK Vänersborgs Alags garderobe, tror nok det var en del av spilelrne som da fikk opp øynene og forstod hvor stor denne sporten er i vårt naboland. Besøk fra Vänersborgklubban var også lagt inn i ”friminuttet” og flere av store og små fikk muligheten til å kjøpe seg ny kølle som var laget i Vänersborg. Siste post på programmet lørdag var en to timers 11er kamp mot Svenskene, her fikk vi mulighet til å trene på det vi hadde lært i teorien i praksis. En magisk dag ble avsluttet med Pissa og brus sammen med de svenske spillerne og trenerne.

Søndag morgen startet like tidlig som søndagen, men i dag var det en mini 7er cup som stod på timeplanen. SBK stilte med to lag som spilte 3 kamper hver. Fasiten ble 6 seiere, og det er jo kult mot svensker. I halv 12 tiden var helgens eventyr over og kun en stopp på Mækkærn på Torp stod igjen før man kunne ta seg en velfortjent kveld på sofaen hjemme og nyte inntrykkene fra karierens høydepunkt hittil i de unges bandyliv.

Store og små koste seg max og vi som elsker bandy har fått et minne for livet og kanskje en gang ser vi en av våre håpefulle entre banen ikledd IFK Vänersborg drakt. Det er lov å håpe, mulighetene er der, de er ikke bedre enn oss nå så da gjelder bare og henge med å trene på fremover.

Det må rettes en stor takk til Johan Andersson som har laget dette fantastiske opplegget, Lions Skjeberg for pengegaven som ga oss muligheten til å gjennomføre turen og ikke minst våre sponsorer http://www.altuslogistics.com/ og http://www.goodtech.no/ . Og sist men ikke minst våre trofaste foreldre som alltid er der og stiller opp.

Under vil dere se en del bilder fra helgen

Pizza fredag kveld

"henger" på hotellet

Utenfor Arenaen

Første istrening

Finner oss en svensk kompis til fysiske treningen

Brytetrening

Sirkeltrening

Fiskepinner til lunch

Teori

Tester ut Alagsgarderoben

Stilig og velutrustet Alagsgarderobe

Blir denne keeperplassen Tobias sin en gang?

11er kamp

Pizza lørdag med svenskene