MESTERLIG OPPHENTING MEN INGEN POENG

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 20. Des 2016

Småguttelaget spilte i kveld mot Ullevål på stadion og kjempet om 2 viktige NM poeng. Ullevål ledet kampen 1-0 lenge i 1. omgang hvor spillet var meget jevnt, ikke ufortjent var det at vi utlignet til 1-1 rett før pause. Litt rotete start på 2. omgang ga Ullevål ledelsen 4-1, ikke fortjent at de skulle plutselig lede så mye for banespillet var ganske jevnt. En timout var på tide og guttene ble minnet på at de har klart å hente opp underlege på kort tid i to tidligere kamper denne sesongen og igjen viste de at det kan de. Plutselig skrudde SBK på og resultattavlen viste 4-4. Guttæne fra Sarpsborg holdt presset men fikk ikke ballen i målet til Ullevål og så kommer det som ofte skjer når et lag presser, motstanderen kontrer. Ullevål scorer ikke men vi får straffe mot oss og fordi om Tobias (keeperen vår) er etter ballen scorer de. Et par minutter med "Hawai bandy" resulterer i nok et Ullevålmål og vi taper kampen 6- 4. I ettertid føles det litt bittert og at vi har spilt en stang ut kamp.

Mye bra bandy som vi må ta med oss videre, Torsdag er det kamp mot foreldre før en velfortjent liten juleferie før vi kjører et par treningsøkter i romjulen med harde økter slik at vi er klare for å møte januar med godt trente kropper og bandy i høyt tempo.