FORELDRENE FIKK SOM FORTJENT

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 23. Des 2016

Årets siste småguttekamp var mot foreldrene torsdag kveld på kunstisen. Foreldrelaget var toppet for anledningen med alt fra Stavanger Oilsers sin kaptein til tidligere stjerner som Joachim Eriksen og Per Olav Thorsen. Og som ventet gikk foreldrelaget ut i et høyt tempo og scoret det første målet, småguttene utlignet til 1-1 før foreldrene raste fra og ledet 4-2 til pause. Med god sommertrening i kroppen kombinert med en svært selvsikker Bernt i mål så vel de eldste for seg en enkel andre omgang. Men det de eldste hadde glemt var at de små hadde trent mye mer en bare sommertrening og de gamle ble rett og slett tatt på kondisen og de små reduserte til 5-5 når det kun var et par minutter igjen av 2. omgang. Da var de eldste klare for å beholde uavgjort for å ikke måtte høre om et tap i noen måneder fremover, men så skjer det som ikke skal skje, en liten tass dukker opp og klinker ballen i mål og småguttene leder 6-5 og med kun sekunder igjen ser det håpløst ut. Siste angrepet til de store burde resultert i straffe og utligning, men dommerene blåser av kampen og de store må bare konstanter at de nå bare er størst og ikke best lenger.

Over ser vi en gjeng med små blå som synes det var viktig å gni det inn ovenfor treneren sin at de hadde vunnet

Etter kampen var det juleavslutning på brakka med grøt mens vi så på oss selv spille kamp på tv.

Og brått dukket nissen opp:

Her ser vi Jørgen i god dialog med nissen, og jaggu hadde barna vært snille og fikk hver sin godtepose.

Nå hviler vi skøytene noen dager og ønsker alle bandyvenner GOD JUL hilsen småguttelaget