SEIER OVER STABÆK SMAKER ALLTID GODT

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 8. Feb 2017

Tirsdagens seriekamp for smågutt på hjemmebane skulle vise seg å bli en meget jevn kamp. Vi viste på forhånd at vi kom til å møte et lag som var helt på høyde med oss på vårt beste, og at vi ikke kunne gi de noe som helst rom for da ville vi straffe oss raskt. Taktikkpraten før kampen handlet mye om å holde formasjonene våre og være tro mot plassen på banene. De første 20 minuttene fungerte dette helt ypperlig og vi var klart det beste laget, på slutten av første omgang tok kreftene litt slutt og Stabæk kom mer inn i kampen og ledelsen på 1-0 som vi hadde ble til pausereultat 1-1. 2. omgang var vi enige om at vi måtte holde oss til planen og jobbe alt vi orket. Det viste seg og skulle holde 1-1 ble til 2-2 som endelig ble til 3-2 i vår favør etter et elegant gjennomspill fra forsvar til spiss med iskald avslutning. Dette var en lagseier hvor alle bidrar 100% og jobber som et lag for å få seieren mot kveldens motstander Stabæk. Nå er vi på 5. plass på tabellen og har igjen to veldig tøffe kamper mot de som ligger som nr 1 og 2 på tabellen. Men små SBKere som gir alt så er alt mulig.