UNG SBKer SØKER UTFORDRINGER I OSLO

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 9. Nov 2017

Iver N Dilling nr en fra venstre på første rad er en av få 2002 gutter som spiller bandy i Sarpsborg, da SBK ikke hadde mulighet til å stille guttelag i årets sesong og NBF satt en stopper pga av alder for å spille seniorbandy valgte Iver å pendle til Oslo for å spille bandy på et av Norges beste 2002 lag. Vi som klubb mister en god spiller men håper at Iver vil beholde SBK i sitt hjerte og søke hjemover når vi har lag som han kan spille på igjen. På bildet over ser vi Ivers Readylag som har vært i Sverige og møtt god motstand.

Her en liten oppsummering av helgen og hva Ivar har vært med på:

Helgen 3-5 november ble det arrangert Mini World Cup i bandy for 15 åringer i Bolnes i Sverige. Her skulle de beste lagene fra Sverige, Finland, Russland og Norge delta. Ready deltok sammen med 2 andre norske lag, Drammen og Stabæk. Iver Nyøygard Dilling fra Sarpsborg bandyklubb deltok for Ready bandyklubb. Ready kvalifiserte seg til Mini World cup ved at de ble nr.2 i NM og at de nådde finalen i CCM cup i 2016.

Fredag 3 november var det klart for første kamp for Ready mot Vetlanda fra Sverige. Her ble det tap 6-1 for et meget godt organisert bandylag. Lørdag ventet nok et svensk lag, Villa Lidkøping. Her ble det en sterk 4-3 seier til Ready. Senere på kvelden, fulle av selvtillit møtte Ready, et meget godt Russisk lag. Her fikk Ready spillerne en leksjon i effektivt bandyspill og tapte 11-1. Dette betød at Ready ikke nådde et sluttspill, men kunne reise hjem med et hederlig resultat, og en sportslig erfaring rikere.