KVARTFINALE I GUTTEKLASSEN……..

NM kvartfinale Gutt søn 22.2 kl 18.30, Bergbanen

19FebKnut Audun Sørensen
UIL_SBK møter som ifjor Snarøya i Q finalen

Cup er cup. 50/50 sjanse. Vi tok 2. plass i NM puljespill etter Ullevål 99. Snarøya tok 6. plass. I kretsserien ligger vi på 2. plass etter Ullevål 99, men kan vinne den med seier fredag 27 februar mot 99 laget. Snarøya tok 5 plass i kretsserien. Men nå er det sluttspill og cup er cup.

Vi gleder oss til nok en kvartfinale dyst mot de grønne fra Fornebolandet. Ifjorårets kvartfinale var de grønne svært kampvillige og overrasket oss med høyt press og hardere spill enn normalt (Snarøya spiller normalt hardt). Snarøya er gode på tett defensiv med god formasjon. Den gang hadde Snarøya 97 spiller Jacob Willock med som avgjorde kampen til fordel for Snarøya. I år der det Ludvig Os vi skal se opp for.

Ullevål_Sarpsborg vil neppe la seg overraske på samme måte i årets kvartfinale. Vi vil gå på banen søndag 22.2. for å spille underholdende og god bandy. Blir det nok en tøff fysisk kamp er dette greit om det er skulder mot skulder. Vi er fysisk godt trent og sterke(ere). Går det over streken fra motsstander med for eksempel påløpninger med og uten ball, slag på skøyter og skøytetaklinger regner vi med at dyktige dommere slår ned på dette. Vi lar oss ikke affisere og gjør vår jobb.

I sesongen har samabeidslaget møtt Snarøya tre ganger og vunnet hver kamp.

Seier 5-2 i første kamp i NM puljespill på Frogner 21 november. Ludvig Os sto for begge målene til Snarøya. Våre kom mål kom fra: Jesper Sagen (1), Laurits A. Sørensen (1), Martin Killingmo (2) og Ola C. Braathe (1). Assistene kom fra Ludvig Lyche (1), Martin Killingmo (1) og Ola Tenge (1).

Seier 5-4 i andre møte i kretsserien 1.desember borte på Snarøya. Har ikke notert Snarøya mål og assists, men Ludvig Os sto flere av målene. Våre målscorere var Ola C. Braathe (2), Ola Tenge (1), Jesper Sagen (1) og Andreas Adler Olsen (1). Assist dessverre ikke notert.

Seier 3-1 i tredje møte i Snarøya Cup 7 desember på Snarøyabanen. Vi vant 3-1 til tross for at vi stilte halvt lag. tre SBK f 98 og en SBK f 00 ikke var med. Ej heller var Ullevåls 00 spillere med. Ullevål stilte med halve laget + 02 spillere og utlånt målvakt fra 99 som utespiller. Våre målscorere var Ola Tenge (1), Laurits A. Sørensen (1) og Jonatan Søberg Wiede (1) som også hadde 1 assist. Mjøndalen slo oss dengang i semifinalen 2-0. Ikke dårlig av oss mot fjorårets NM mestere.

Vi har med andre ord inneværende sesong god statistikk mot Snarøya. Men det hadde vi også ifjor og tapte kvartfinalen. Cup er cup. Makter UIL_SBK å ta frem det de gjorde i Moskva kan dette gå bra.

Vi ser frem til match søndag 22.2.kl 18.30 hjemme på Bergbanen.