SMÅGUTTELAGET HAR MÅLT KREFTER i KOSA OPEN

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 6. Nov 2016

I helgen har småguttelaget kjempet mot norsk motstand for første gang på 11er bandy. Fredag kveld var det duket for puljespill i Kosa Open på Stabækbanen. I et vær som minnet mer om åpningen av skisesongen enn bandysesongen. Tett snøvær hele fredag kveld gjorde spilleforholdene vanskelige med mye snø på banen. Men bandy handler om å takle alle værforhold. Første lag vi møtte var Solberg (som spilte seg til finale i cuppen) et godt lag som vi måtte se oss slått med 4-1 til slutt. Så var det Ready 1 sin tur, her funket taktikk og innsats perfekt og vi vant fortjent 3-0, siste kamp var mot hjemmelaget Stabæk 2, igjen samme taktikk ble lagt noe sarpingne gjennomførte med stil og gikk seirende av banen med 2-0. Dermed var kvartfinaleplassen sikret og det samme var nok en tur til Bærum lørdag. Lørdag var det kvartfinale mot Hauger/Haslum 1 (som vant cuppen) i fortsatt tett snøvær, her tapte vi rett og slett for et bedre lag, slutt resultatet ble 6-2 og cuppen var over for vår det.

Vi hadde et håp om å få en god gjennomføring på stor bane før NM sesongen stater om 2 uker, men værforholdene gjorde at vi ikke fikk spilt slik bandy vi hadde håpet på men veldig gøy å komme til en fortjent kvartfinaleplass og når vi tenker på at vinneren av puljen vår (Solberg) og kvartfinalemotstanderen (Hauger/Haslum) var de to finalelagene så sier det seg selv at vi var litt uheldig med trekning av pulje og kvartfinalemotstander, men slik er cup. Men samtidig viser det at vi ikke er lang bak de beste lagene og det lover godt for sesongen.

Igjen en stor takk til foreldrene som dropper fredagstacoen, The stream, gullrekka, skal vi danse osv for å heie frem de håpefulle små Særpingene og kjøre de til alle verdens bandybaner rundt i bandy Norge.

Over ser vi helgen stjerner

bildet over er fra fredagens kamp mot Stabæk 2

bildet over er fra kvartfinalen lørdag på Hauger