URETTFERDIG!

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 4. Jan 2017

Hvorfor vinner ikke det laget med flest målsjanser? Hvorfor vinner ikke det laget som går mest på skøyter? Hvorfor vinner ikke laget som styrer kampen? Hvorfor vinner ikke det beste laget? Det finnes sikkert 1000 flere HVORFOR spørsmål etter gårsdagens kamp for småguttelaget som ble spilt borte mot Hauger/Haslum på Bærum idrettspark. Det var en kamp SBK styrte fra start til slutt, riktig nok ledet hjemmelaget 3-0 før vi klarte å score, men det vi som så kampen følte var vel at dette ikke var så farlig for vi hadde jo kontroll på kampen og målene måtte jo komme. Det gjorde de også, 3 – 3 stod det til pause. Nå var det vi som var i førersete og hadde flyten så var det bare å gå ut og jage flere mål og vinne denne kampen. Men hva skjer? Vi styrer kampen og hjemmelaget scorer 3 mål ut av ingen ting, da føles livet urettferdig og de 1000 hvorforspørmålene dukker opp hos de fleste. Vi klarer å lirke inn et mål til før kampen avsluttes og sluttresultatet blir 6-4 til hjemmelaget. En herlig bandykamp fra Sarpsborg spillerne sin side, topp innsats og meget god lagmoral. Neste kamp håper vi at den lille ballen vil inn i målet til motstanderen for nå fortjener vi en seier. Gårsdagens tap gjorde at vi datt ned fra tabelltoppen, men vi henger fortsatt godt med og muligheter for å nå toppen igjen er der.