Bäst i Väst 2023

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 23. Okt 2023

Turneringen var inndelt i to grupper hvor vi møtte de svenske 1.divisjonslagene Sunvära og Mölndal samt eltseriekollega Røa. Kampene ble spilt 2x30 min.

Fredag:
SBK-Sunvära 6-0
I første omgang stemmer ikke så mye av spillet, men vi går til pause på stillingen 1-0. I andre omgang holder vi oss mer til spillet vårt og vinner tilslutt kampen fullt fortjent 6-0. Alt i alt en godkjent kamp og alltid positivt å holde nullen.

Samuel Baatz 🥅🥅🥅🥅
Mathias Nilsen 🥅🥅🏑🏑
Anton Olsson 🏑
Ilya Ponomarev 🏑
Ilya Sysoev 🏑

Lørdag:
SBK-Røa 1-5
Forventningen var store før kampen, men her ble vi tatt skikkelig på senga. Et sultent Røa-lag kommer ut med full energi og sjokker oss totalt med å gjøre både 0–1 og 0-2 i første omgang. Når de siden går opp til en 0-3 ledelse i midten av andre omgang så er kampen stort sett over for oss. Vi gjør et tappert forsøk, men Røa er effektive å vinner tilslutt fullt fortjent 1-5.

Ilya Ponomarev 🥅
SBK-Mölndal 3-3
Vi startet kampen bra og går opp i en stabil 2-0 ledelse og har flere muligheter til å øke ledelsen, men Mölndal reduserer til 2-1 i omgangens siste minutt. I andre omgang blir spillet mer rykkete fra vår side og Möndal jobber seg mer og mer inn i kampen. Etter en jevn omgang med mange sjanser begge veier slutter kampen 3-3. Dette betyr at vi tar 3. plass i gruppen.og at det blir spill om 5. plassen på søndag. Motstander blir andre gruppens 3. plass Skirö som i fjor vant Bäst i Väst.

Mathias Nilsen 🥅🥅
Artur Sysoev 🥅
Gustav Jansson 🏑
Samuel Baatz 🏑

Søndag:
SBK-Skirö 7-1
Etter et noe skuffende gruppespill var planen før kampen at vi skulle gå ut og ha det gøy og få tilbake en god følelse i laget.Dette klarte guttene med bravur, og vi gjennomfører turneringens beste kamp både offensivt og defensivt. Når dommeren blåser av kampen står det 7-1 på tavla og vi tar dermed 5. plassen i årets opplaga av Bäst i Väst.

Ilya Ponomarev 🥅🥅🏑
Christer Lystad 🏑🏑🥅
Mathias Nilsen 🥅🥅
Samuel Baatz 🥅🥅
Gustav Jansson 🏑🏑
Anton Olsson🏑

Vi gratulerer Ready som vinner av årets Bäst i Väst og takker Surte og Mölndal for en bra arrangert turnering.

Blå & Stolt!💙