FRA DVALE TIL TOPP BANDY

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 2. Jan 2018

Tirsdagens hjemmekamp for småguttelaget mot Høvik kan deles opp i to. Første omgang var preget av å ikke være på, ikke være på plassen sin, dårlig energi/humør i laget rett og slett bandy i "dvale". Andre omgang er med Sarpeøyne en meget gledelig forestilling. Høyt tempo på skøyter, lag som holder sammen og hver spiller gjør en fremragende jobb på banen der de skal være, pasningene sitter og vi presser motstanderen bort fra farlige områder foran egen keeper.

Laget tar store steg som lag og det kommer tydelig frem i andre omgang at det vi trener på begynner å sitte mer og mer. Som publikum kan nok laget fremstå som et litt kjedeligere og tammere lag, men det dere nå begynner å se er konturene av er et lag som spiller mer og mer som et lag og klokere bandy. Skal vi henge med de beste må laget jobbe som lag og der gjør de store steg, vi er på riktig vei og det handler om å ha tålmodighet. Og da vil dere igjen se et fyrverkeri av små SBKere.

Vi taper første omgang 2-0 og vinner andre omgang 2-0 det gir et riktig resultat da hver lag har hver sin omgang.

Nå er det et par treninger som står for tur før vi setter kursen for Mjøndalen til helgen og cup.