KAN ET MÅL HA SÅ MYE Å SI?

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 6. Jan 2018

Ja er svaret etter lørdagens Vassenga cup for småguttelag. SBKs småguttelag spilte lørdag Vassenga cup mot Stabæk, Ready og Høvik. En ekstrem jevn pulje med 4 knallgode lag. Kort oppsummert leverer vi en meget bra cup, vi taper 2-1 mot Stabæk, spiller 1-1 mot Høvik og 0-0 mot Ready. Ready vinner puljen med 5 poeng foran Høvik med 3 poeng, Stabæk med 2 og SBK med 2. Hvorfor kan da et mål bety noe når man blir sist i puljen? Jo hadde vi spilt uavgjort mot Stabæk hadde vi blitt nr 2 med 3 poeng, hadde vi vunnet mot Høvik hadde vi blitt nr 2 med 3 poeng, hadde vi vunnet mot Ready hadde vi blitt nr 2 med 3 poeng, Alle de tre alternativene manglet et mål, kun et mål! det viser hvor nære vi var sluttspill og det kun er marginer som er forskjellen på oss og de som spiller sluttspill i morgen.

Vi er veldig nære og vi klarer å henge med de klubbene som har like mange småguttespillere som vi har spillere i hele klubben. Det er ikke tvil om at småguttelaget vårt har en framtid i det de driver med. Vi er så nære nå at vi må få litt "stang inn" snart og trekke det lengste strået. Neste mulighet er seriekamp borte mot Hauger/Haslum tirsdag.