NESTEN

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 28. Jan 2019

Sesongens siste NM kamp for gutte laget var borte mot Stabæk lørdag. Stabæk er ubeseieret i vår gruppe og vi viste at det var knallhard motstand som møtte oss. Vi hadde trua alikavel og vill vise at vi kan spille bandy. De første 20 minuttene ødelegger alt av håp i denne kampen. Vi slår mange feilpasninger og beveger oss ikke på skøyter. Samtidig som Stabæk scorer 4 ganger i første omgang bommer vi på flere gode målsjanser. Det gjør at det er 4-0 til pause. I andre omgang gjør vi om litt på formasjonene og går over til å spille med flere spillere fremover på banen. Dette lykkes vi med og vi scorer 4 mål i 2. andre omgang, men dessverre klarer Stabæk også og score et mål i andre omgang som gjør at de vinner 5-4.

En kamp vi burde vunnet, men som det har vært denne sesongen så ødelegger det for oss at vi ikke er på fra første stund og gjør noen slurvete ting som gjør at vi må jage for å hente igjen motstanderen.

20 svake minutter og 60 meget bra minutter. Kan vi få til 80 sterke minutter i kveld mot Ready? Kom å se da vel klokken 1915 på stadion.