ENDA ET SBK TALENT TIL SVERIGE

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 24. Jul 2019

Ole Robin Kåsa Kjellmann forlater SBK for å utvikle seg som bandyspiller i Sverige.

Ole Robin er en SBKer som har spilt i klubben i alle sine barne og ungdomsår.  Han bodde i Lier når hans storebror vekket interessen for bandy som guttunge. Storebror og far bodde i Sarpsborg på den tiden og SBK var heldige som fikk gutten til å spille med blå drakt selv om bandybyen Drammen hadde mange klubber han kunne spilt for.

Ole Robin spilte både fotball og bandy i sine barneår, men han var tidlig klar på at det var bandyspiller han skulle bli og skulle han bli best i bandy er det Sverige som er fremtiden når han skal gå på videregående og bandygymnas i Sverige har hele tiden vært det store målet. Nå er det målet nådd. Både Vänersborg og Rättvik har tilbytt den unge Sarpingen tilbud om bandy og skolegang. Det er veldig gøy for SBK at flere store klubber ønsker våre talenter i sine klubber.

Ole Robin har valgt å flytte til en av Sveriges beste bandyklubber Vänersborg og tar utfordringen med å spille mot og med noen av verdens beste ungdomspillere. Ole Robins neste mål er å bli proff i Russland. Vi håper at målet blir nådd og at nok en særping blir proff i Russland.

Ole Robin er en ureddspiller med ekstremt konkurranseinnstinkt og vinnermentalitet som trolig vil være med å nå hans mål om å spille i en av verdens beste ligaer.

De neste ukene mens de fleste ligger på stranden og soler seg trekker Ole Robin inn i en is hall og driver bandy. Uke 32 er det bandycamp, uke 33 er det kick off med J17 Vänersborg og fult kjør på is.

SBK ønsker Ole Robin lykke til i Sverige og gleder oss til å følge utviklingen.

Under ser vi bildet av en ung gutt fra Lier som er klar for å gi maks for å bli en av Norges beste bandyspiller