SBKs LILLEGUTTLAG EN AV DE HELDIGE

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 17. Nov 2015

I går var lillegutts trener Steinar Jacobsen på Hafslund Hovedgård på vegne av Sarpsborg bandyklubbs lilleguttlag for å motta en støtte på 5000,- kroner i en avslutningstur til Vänersborg i Sverige.

SBKs lillegutter er alene i sitt fylke i å bedrive bandy, det betyr mye reising til Oslo og Drammen for å møte motstand, dette lar seg gjennomføre pga velvillige foreldre som stiller opp både sent og tidlig å kjører de håpefulle rundt om i bandy Norge.

Bandy er en liten idrett i Norge, men veldig stor i vårt naboland. For at guttene skal få se og oppleve hvor stor idretten er utenfor våre landegrenser er det bestemt at vi skal på en avslutningstur i uke 9 2016 til Väneresborg i Sverige. Her vil de kunne trene og spille kamper i en kjempeflott ishall mot jevnårige svenke bandyspillere og ikke minst også kunne oppleve noen av verdens beste bandyspillere på nært hold. Dette er selvfølgelig også en stor utgiftspost for foreldre og spillere og i den forbindelse søkte laget støtte hos Lions Skjeberg. Jubelen var stor da vi i går kunne motta en pengegave på 5000,- til dette formålet av Lions.

En stor takk til Lions Skjeberg som er en organisasjon med mange dyktige frivillige mannfolk som jobber og står på for at barn skal kunne få det lille ekstra. SBKs anbefaling er støtt opp om Lions sine arrangement og ikke minst stopp og kjøp lodd av de i disse juletider hvor du vil treffe de mange steder. Støtter du de støtter de barna dine. her kan du besøke deres hjemmeside for mer info: http://www.lions.no/club/show/Skjeberg/564

Under ser dere representanter fra de andre lagene som også fikk gave av Lions i går. Tveter HK, Borgen IL, Skjeberg Golfklubb, Ullerøy, Hornes og Sandbakken skolekorps Skjeberg skytterlag.