SMÅGUTTELAGET TOPPER TABELLEN

Postet av Sarpsborg Bandyklubb den 13. Des 2016

Småguttelaget tok i mot Høvik på hjemmebane tirsdag kveld. Etter en forykende innsats sist uke mot Ready var det knyttet litt spenning til hvor gode vi egentlig er denne sesongen. Var det et blaff av overprestasjon eller er vi faktisk blitt så gode? En pangåpning ga oss svar på at vi er gode, mye skøytegåing og til tider mange fine pasninger ble vist fram samtidig som vi stoppet Høvik mange ganger i deres oppbygging av angrepspillet deres. Når pausen kom var det en hyggelig resultattavle som vi kunne nyte, 5-0 til SBK til pause sier vel sitt om første omgang. 2. omgang var målet å holde plassene våre og fortsette med det gode spillet, noen flere gode enkeltpreatasjoner og noe mindre spill mellom lagdelen ble det, men det er naturlig når man føler at man har taket på motstanderen. Vi glipper litt i slutten av kampen på det å holde plassen vår på banen men vi vinner komfortabelt 8-1 og kan bekrefte ovenfor oss selv at vi er gode :)

Selvltillit er en viktig del av det å lykkes som idrettsutøver og det lyser selvtillit av guttene om dagen noe som gjør at det bare er å glede seg til fortsettelsen. Vi topper tabellen etter 2 serierunder med en god målforskjell, mer om resultater og tabeller finner du her: https://wp.nif.no/PageTournamentDetailWithMatches....

Søndag er det kamp igjen, da er NM kamp mot Ullevål i Oslo